10 Ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε πρίν ξεκινήσετε την ανακαίνιση σας
Οι ιδιοκτήτες σπιτιού που ξεκινούν το πρώτο τους έργο αναδιαμόρφωσης πρέπει να βρουν το δρόμο τους μέσα από μια συντριπτική ποσότητα πληροφοριών και λήψης αποφάσεων. Μία από τις πρώτες και πιο σημαντικές αποφάσεις είναι η επιλογή ενός επαγγελματία ή ενός σχεδιαστή για το σχεδιασμό του έργου και ενός γενικού εργολάβου για την κατασκευή του.

Οι ιδιοκτήτες κατοικιών συχνά ξεκινούν μία έρευνα αγοράς από πιθανούς εργολάβους, αλλά δεν γνωρίζουν τι να ρωτήσουν εκτός από τις προφανείς ερωτήσεις. Ακολουθούν μερικές ακόμη ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν με την επιλογή σας.
1. Πώς είναι δομημένη η εταιρεία σας;
Οι γενικές εργολαβικές επιχειρήσεις μπορούν να οργανωθούν με διάφορους τρόπους. Η κατανόηση του ποιος είναι ιδιοκτήτης της εταιρείας και ποιος έχει ανατεθεί σε καθήκοντα θα σας δώσει μια ιδέα για την ικανότητα της εταιρείας να χειρίζεται τη γραφειοκρατία, να διαχειρίζεται το έργο σας και να σας παρέχει την υπηρεσία που περιμένετε.
2. Ποιος από την εταιρεία σας θα είναι στο σπίτι μου κάθε μέρα;
Αυτός θα μπορούσε να είναι ιδιοκτήτης εταιρείας για λίγες ώρες ή όλη την ημέρα, ή επικεφαλής ξυλουργός ή επιστάτης πλήρους απασχόλησης, ή επικεφαλής ξυλουργός συν διευθυντής έργου για αρκετές ώρες την εβδομάδα. Η κατανόηση της στελέχωσης θα σας βοηθήσει να καταλάβετε πώς θα χειριστείτε την ασφάλεια της εργασίας και πόση προσοχή θα τραβήξει το έργο σας από το προσωπικό από την διοίκηση. Θα σας βοηθήσει επίσης να κατανοήσετε το επίπεδο δεξιοτήτων των εμπλεκομένων.
3. Πώς χειρίζεστε τον προγραμματισμό;
Αυτή είναι μια ερώτηση ανοιχτού τύπου που μπορεί να καλύψει τα πάντα, από τον τρόπο με τον οποίο ο ανάδοχος προγραμματίζει το προσωπικό και τους υπαλλήλους του μέχρι τον τρόπο με τον οποίο σας κοινοποιείται ένα χρονοδιάγραμμα. Πολλοί εργολάβοι χρησιμοποιούν ένα χρονοδιάγραμμα που βασίζεται σε εργασίες με ημερομηνία έναρξης και λήξης για να προγραμματίσουν όχι μόνο το έργο σας, αλλά και το έργο που έχει προγραμματιστεί μετά το δικό σας. Η κατοχή ενός αντιγράφου αυτού θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε προσδοκίες σχετικά με την αλληλουχία και θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε πότε θα πρέπει να ληφθούν υλικές αποφάσεις.
4. Ποιος θα επικοινωνήσει μαζί μου μόλις ξεκινήσει το έργο;
Σε ορισμένες εταιρείες το ίδιο άτομο που πραγματοποιεί την αρχική επίσκεψη και εκτιμά το έργο σας είναι και το άτομο που εκτελεί την εργασία. Σε άλλα μπορεί να υπάρχουν ξεχωριστοί πωλητές, εκτιμητές, διαχειριστές έργων, επιθεωρητές και ένα πλήρωμα ξυλουργών που εκτελούν την εργασία επί τόπου. Είναι σημαντικό να κατανοήσετε πώς οι πληροφορίες σχετικά με το έργο σας μεταδίδονται από έναν υπάλληλο σε άλλο ή παρακολουθούνται από έναν μεμονωμένο υπάλληλο ή ιδιοκτήτη. Μάθετε πώς λειτουργεί η εταιρεία, ώστε να μπορείτε να τη συγκρίνετε με άλλες και να επιλέξετε αυτή του οποίου το σύστημα ευθυγραμμίζεται καλύτερα με τις ανάγκες σας.
5. Είναι το έργο μου το είδος που σας αρέσει να κάνετε;
Αυτή είναι μια μεγάλη ερώτηση που πολύ λίγοι άνθρωποι κάνουν. Η απάντηση θα σας πει εάν το έργο σας είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο από το τυπικό για την εταιρεία και εάν έχει θεσπίσει διαδικασίες για τη σωστή διαχείριση του έργου σας. Η διαχείριση των έργων κουζίνας και μπάνιου είναι διαφορετική από τη διαχείριση άλλων έργων. Ορισμένες εταιρείες ειδικεύονται μόνο σε κουζίνες και λουτρά, και ορισμένες έχουν δημιουργηθεί για έργα όλων των μεγεθών. Είναι απαραίτητο να γνωρίζετε ότι θα τραβήξετε την πλήρη προσοχή από τον ανάδοχο για το έργο σας – ανεξάρτητα από το μέγεθος.
6. Ερωτήσεις κατά της συμφωνίας: Θα με αφήσετε να κάνω μέρος της εργασίας;
Μπορείτε να αφήσετε το μπάνιο ημιτελές; Θα με αφήσετε να προμηθευτώ όλα τα υλικά; Εάν θέλετε κάποιο από αυτά ή άλλα πράγματα που δεν αφήνουν τον ανάδοχο να έχει τον έλεγχο των υλικών και να μπορεί να ολοκληρώσει το έργο στο σύνολό του, φροντίστε να το συζητήσετε εκ των προτέρων. Πολλοί εργολάβοι θα αναλάβουν έργα μόνο για τα οποία κάνουν όλη τη δουλειά από την αρχή μέχρι το τέλος, αλλά ορισμένοι είναι πιο ευέλικτοι. Ακολουθήστε αυτό το μονοπάτι πολύ προσεκτικά, ώστε να είστε ξεκάθαροι για το τι είναι ο ανάδοχος και τι δεν τελειώνει.
7. Τι αναθέτετε σε αλλές επιχείρησης που συνεργάζεστε;
Τα πράγματα διαφέρουν ανάλογα με τις περιστάσεις, αλλά συνήθως ένας ειδικός τεχνίτης κάνει εργασίες που περιορίζονται σε ένα ή δύο επαγγέλματα, ενώ οι γενικοί εργολάβοι μπορούν να έχουν το δικό τους προσωπικό και να αναθέτουν υπεργολαβία σε άλλες εταιρείες για κάποια εργασία. Γνωρίζοντας τι δουλειά θα κάνει ο ανάδοχος με τις δικές του δυνάμεις και με υπεργολάβους θα σας δώσει μια αίσθηση του πώς ο ανάδοχος διευθύνει την επιχείρηση και τις δεξιότητες που θα φέρουν οι εργαζόμενοι στο έργο σας. Επικοινωνήστε με το συμβούλιο αδειών της πολιτείας σας για λεπτομέρειες σχετικά με τις άδειες εργολάβων στην περιοχή σας.
8. Πόσα έργα έχετε να κάνετε ταυτόχρονα;
Γενικά, όσο περισσότερους υπαλλήλους έχει μια εταιρεία, τόσο περισσότερα έργα θα μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα. Η υποβολή αυτής της ερώτησης θα ανοίξει μια συζήτηση σχετικά με τον αριθμό των εργαζομένων που έχει η εταιρεία και τον τρόπο με τον οποίο χειρίζονται πολλά συνεχιζόμενα έργα. Μια επακόλουθη ερώτηση είναι, το άτομο στο οποίο έχει ανατεθεί η διαχείριση του έργου σας θα διαχειρίζεται άλλα έργα ταυτόχρονα;
9. Έχετε οποιεσδήποτε ανησυχίες για το τι έχουμε σχεδιάσει ή πιστεύετε ότι κάτι μπορεί να είναι πρόβλημα μόλις ξεκινήσουμε;
Αυτή η ερώτηση θα σας δώσει άμεση ανατροφοδότηση σχετικά με τη σκοπιμότητα αυτού που θέλετε να κάνετε και εάν υπάρχουν τμήματα του έργου που είναι προφανώς άγνωστα με ετικέτες τιμών που δεν μπορούν εύκολα να εκτιμηθούν. Οι επαγγελματίες ενδέχεται να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με το υπάρχον σπίτι και το δομικό σύστημα ή να έχουν κάποια χρήσιμα σχόλια σχετικά με το σχεδιασμό. Είτε έτσι είτε αλλιώς, θα δώσει χρήσιμες πληροφορίες για το τι να περιμένετε καθώς προχωράτε.